A Vaskapun át a „Transzokig”
Nehézségi szint:
Ha 2 szóval kéne jellemeznünk ezt az új túránkat, azt mondanánk: látvány és élmény egyben. Először, a Kárpát medencét a Balkán északi részétől elválasztó, az anyatermészet által megalkotott határt, a Vaskapu szorost vesszük célba. Nem akármilyen látvány. Ha már itt járunk, a Duna partján álló, impozáns középkori vár, Galambóc vára mellett sem rohanunk el. Aztán jöhetnek sorban a „Transzok”. Előbb a élménydús Traszalpina, majd a látványában lenyűgöző Transzfogaras. Ha még ismeretlenek számodra ezek a helyszínek, mindenképp tarts velünk! 🙂
RÉSZVÉTELI DÍJ
elhelyezés
2 ágyas szobában
425 €
elhelyezés
1 ágyas szobában
545 €
részvételi díj
utasnak
325 €
Részvételi díj tartalmazza:
- utasbiztosítás a túra teljes idejére
- szállás (3*-os szállodában)
- reggelit - 4x
- vacsorát - 4x
- túravezetés
- fényképek
- vezetéstechnikai tanácsok
- túra előtti motor átvizsgálást szakműhelyben*
Részvételi díj nem tartalmazza:
- üzemanyag
- egyéni fogyasztás
- esetleges belépők
címszavakban
- Túra távja: 1770 km
- Túravezetők: Laza & Zsófi
- A túra startja: Makó
- A túra vége: Makó
- A túra időtartama: 5 nap, 4 éjszaka
- Hiányzás a munkahelyről: 3 nap
- Helyek száma: 12 motor
- Jelentkezési határidő: 2023.07.21.
Résztvevők:
Batman - CBF 1000
Kawa70 - Kinga - Kawasaki multistrada
Vik - Aprilia Caponord 1200
STEFI - GS 1250 Adventure
Béci - Kata - Tenere
Joc - Csilla - tucatmotor
Szundi bá - Krisztina - CRF1100
Karesz - Brigi - BMW R1250 ADV
Zoli - Krisztina - BMW 1200 GS
ZT - Manó - BMW
Tom - Kata - Tigris
Tóni - Tiger 1200
Várólista:
a túra részletei
1. nap | Makó - Kladovo (460km)
A túrát Makóról indítjuk és egyenesen a kiszombori határátkelőhöz megyünk, ahol mindjárt bukunk is 1 órát… de sebaj, délután/este visszakapjuk. (wink) Eleint- jó minőségű, nem túl forgalmas, de nem is túl izgalmas utakon haladunk, (de legalább nem autópálya) kikerülve Temesvár forgatagát. A nap második felére viszont ez jelentősen változni fog és 3db nemzeti parkot is érintünk majd utunk során. Szörényvár határában érünk le a Duna partjára, majd a több mint 50 éve üzemelő, Vaskapu I. vízerőmű duzzasztógátján keresztül jutunk át Szerbiába.
2. nap | Kladovo - Kladovo (315km)
A csomagjainkat a szálláson hagyva indulunk útnak és bő 120km-en át, követjük a Duna vonalát, azaz végig motorozunk a Vaskapu-szoros szerbiai oldalán. Megkeressük a legjobb panorámát nyújtó helyeket és vetünk egy pillantást Európa legnagyobb kőszobrára (Decebál, az utolsó dák király, sziklába vésett arcképe, a román oldalon.) és kávézunk is egy jót, egy igen autentikus helyen. Egész a Galambóci várig húzzuk a gázt, ahol is tartunk egy hosszabb pihenőt, hogy alaposan megnézhessük ezt az impozáns építményt és a gyönyörű környezetét. Innen egy kis kerülővel, Djerdap Nemzeti Parkon keresztül fogunk visszajutni a szállásunkra, Kladovoba.
3. nap | Kladovo - Nagyszeben (320km)
Reggeli után ismét felmálházunk és a már ismert útvonalon -az erőmű gátján- átkelünk a Dunán, hogy Romániában folytassuk tovább utunkat. Célunk ezen a napon, a túránk egyik „főszereplője”, a 67C jelzésű út, ami nem más mint az európai motorosok nagy kedvence, a Transzalpina. Minden kanyarját kiélvezve, teljes hosszában végigmotorozunk rajta. Szállásunk a „Szemek városa”-ként is emlegetett, szász építészettel és hagyományokkal büszkélkedő erdélyi városban, Nagyszebenben lesz. Terveink szerint, este egy kellemes óvárosi sétával és vacsorával zárjuk ezt a remek napot.
4. nap | Nagyszeben - Petrozsény (345km)
Ezen a napon, tovább emeljük a tétet. Ha már idáig eljöttünk, akkor nagy hiba lenne kihagyni, a Déli-Kárpátok másik gyöngyszemét, a 7C jelzéssel ellátott Transzfogarasi utat. Az előző napihoz hasonlóan, motoros körökben ez is egy igen ikonikus út. 2042m magasból lenézve az alattunk elterülő völgyre és a hegyoldalban felfelé kígyózó útra, nem kérdés, hogy miért. De itt még messze nem ér véget sem az élmény, sem a látvány, hiszen a Transzfogaras déli oldalán leereszkedve, a Vidraru-tó partján tovább haladva, lesz még mindkettőből gazdagon. Pl. a tó végében, a völgyet elzáró 166m magas gát, amin keresztül haladunk majd. Ez a nap Petrozsény melletti szállásunkig tart, ahová kellemesen elfáradva érkezünk meg.
4. nap | Petrozsény - Makó (330km)
Vajdahunyad, Déva és Arad érintésével Magyarország felé indulunk. Hogy menet közben mi fog beleférni, (pl. a vajdahunyadi vár) azt majd a helyszínen eldöntjük, de mindenképp arra törekszünk, hogy 15-16h között Makóra érjünk, ahol búcsút veszünk egymástól.