Ahol a szkipetárok élnek – Kalandozás Albániában

Nehézségi szint:

Nehézségi szint-02

Albánia közkedvelt és népszerű célpont az európai motorosok körében, a szkipetárok -vagyis az albánok- pedig messzeföldön híresek a vendégszeretetükről. Ha önmagában ez még nem lenne elegendő indok egy hosszabb kalandozáshoz, akkor ott van még a csodálatos természeti környezet, (hegyek, völgyek, folyók, tavak, illetve az albán tengerpart) világörökség részét képező városok és történelmi helyek, na és persze az SH jelzésű úthálozat néhány olyan gyöngyszeme, mint az SH8, az SH20 vagy épp az SH21-es.

RÉSZVÉTELI DÍJ

elhelyezés
2 ágyas szobában

680 €

elhelyezés
1 ágyas szobában

890 €

részvételi díj
utasnak

550 €

Részvételi díj tartalmazza:

Részvételi díj nem tartalmazza:

címszavakban

Résztvevők:
Batman - CBF 1000
Soma - Kata - Triumph Tiger 800
Pál Attila - Nincs motor megadva
Zsolti - Bohner - Yamaha FJR1300A

Várólista:

túra részletei

1.nap - Röszke - Novi Pazar (500km)

Szegedről vágunk neki ennek a kalandos 8 napnak, aminek az első napja leginkább az utazásról szól majd. A kezdő 250km-en, az autópálya használatával igyekszünk időt nyerni; így itt még túl sok izgalom nem várható. Utána viszont kellemesen kanyargós utakon hangolódunk rá a Balkán csodálatos, de mégis egy kicsit “vad” tájaira. Ha időnkbe belefér, az Uvac-kanyonra is vetünk egy pillantást, aminek a fényképeivel, már így az első napon is rengeteg irigyet szerzhetünk magunknak. 😉

2.nap - Novi Pazar - Bajram Curri (344km)

Reggeli után, kezdetét veszi az igazi kaland. Mivel az álmoskönyv szerint Szerbia és Koszovó határát nem túl szerencsés dolog átlépni, ezért ezt inkább ki is hagyjuk és egy rövid szakasz erejéig, teszünk egy kis kitérőt Montenegróban. Innen már persze jöhet Koszovó, majd Albánia. Az utolsó 180km, motorozás szempontjából, még a Dolomitok szerpentinjein edződötteket is garantáltan meg fogja lepni. Sőt, lehet, hogy nem csak meglepni fogja, de meg is izzasztja. Ezen a szakaszon, csupán 1 dolgot tudunk garantálni: a kanyart. Azt viszont töménytelen mennyiségben! A 2. napunk a Valbone Nemzeti Parkban, pazar hegyek között ér majd véget.

3.nap - Bajram Curri - Klos (230km)

Reggel nincs sok időnk vakarózni, mert a komp, bizonyos szempontból olyan mint a vonat: nem vár 😉 Cserébe viszont olyan helyeken visz, ahová sehogy máshogy nem juthatunk el. Igen, ez az a komp, ami a Koman-tavon szállítja a tátottszájú, a telefonjukkal megállás nélkül fényképező turistákat. (azaz minket) 🙂 2 és fél óra tömör gyönyörűség. Persze ennek is ára van és itt első sorban nem a 25€/motor + a 7€/fő-re gondolunk, hanem arra a katasztrofális útra, ami Komanból kivezet az SH5-re. Na de mások is túlélték már; mi is túl fogjuk! Ráadásul az SH5 némiképp kárpótlás is a gyötrelmekért.

4.nap - Klos - Gjirokastra (310km)

Ez a nap a világörökség városai jegyében telik, merthogy kettőt is újtba ejtünk. Na de haladjunk szép sorban! A reggelt egy pici izgalommal indítjuk: vajon megtaláljuk-e, a semmilyen térkép által nem jelzett, de a valóságban -állítólag- létező, frissen aszfaltozott utat, Tirana felé? Ha igen, akkor egy lájtos napunk lesz, ha nem, akkor picit hosszabb. 😀 Apropó Tirana: igaz, hogy Albánia fővárosa, de mivel sokkal kevésbé izgalmas és szép, mint amennyire forgalmas, így igyekszünk elkerülni. Cserébe célbavesszük a világöröksét részét képező “ezer ablak városát”, amit viszont vétek lenne kihagyni. Erre a napra a másik ilyen városunk Gjirokastra lesz, Albánia egyik igazi gyönyszeme, szintén világörökség része, ahol az éjszakát is töltjük. Igyekszünk időben érkezni, hogy maradjon időnk egy kis óvárosi sétára és persze egy olyan tradicionális vacsorára amiből mindenkinek egyértelmű lesz, hogy Albánia nem csak gyönyörű, de finom is. 😉

5. nap - Gjirokastra - Goelm (290km)

Reggeli után egy alig 40km motorozással érjük el, Albánia egyik természeti különlegességét, a rejtélyes Kék szem forrást. Állítólag sem a mélységét, sem a jelenség magyarázatát nem sikerült még megfejteni; jó eséllyel mi sem fogjuk. Innen ismét a motorozás és annak élvezete kerül a középpontba. A Jón-tenger partján tekergő SH8 mind minőségében, mind látványában komoly élményfaktort jelent, nem is beszélve a Llogara-hágóról, ami 1043m-en bukik át a hegyen. Innen aztán van panoráma; nem is akármilyen. Hogy teljes legyen a nap, adunk egy kicsit a kutúrának és a történelemnek is és megcsodáljuk Albánia egyik legjelentősebb régészeti emlékhelyét, az i.e. 7.szd.-ból ránk maradt Apollóniát. És hogy maga a túra is kerek legyen, üdülés szempontjából is leteszteljük az albán tengerpartot, egy szinvonalas szállodában.

6. nap - Goelm - Koplik (260km)

A nap első felében nem sok izgalom várható. Shkodër felé vesszük az irányt és igyekszünk minél gyorsabban túl jutni az unalmas és forgalmas szakaszon. Shkodër-en keresztül haladva, útba ejtjük a régi idők tanúját, a 250 éves Mesi hidat, majd a nap második felében, kirándulósra vesszük a figurát. Ha már motorosként járunk Albániában, a Dinári-hegység Albán-Alpoknak nevezett részét sem hagyhatjuk ki. Főleg, hogy az ország egyik legjobb és legizgalmasabb, kiváló minőségű aszfaltútja, az SH20 kistestvére, az SH21 vezet ide. Ugyan jelenleg ez még egy “zsákutca”, de annyi baj legyen! Az 1700m-es magasságig vezető út, bőven megér egy oda-visszát. 😉

7. nap - Koplik - Szarajevó (360km)

Ez lesz az a nap, amikor vélhetően fájó szívvel ugyan, de muszáj lesz búcsút intenünk Albániának. Na de mivel tehetnénk ezt szebben, jobban, stílusosabban, mint az SH20-as jelzéssel ellátott panorámaúttal. Valószínűleg nincs Európában olyan túramotoros, aki ne tudná, hogy hol van az SH20 és ne jelenne meg azonnal a szeme előtt az a bizonyos kép, a hegyoldalban tekergő, hajtűkanyarokkal tarkított aszfaltcsíkkal. A szerpentinről leereszkedve, el is hagyjuk az országot és máris Montenegróra koncentrálunk. A lehető legjobb és leglátványosabb útvonalon haladva, a fenséges Durmitor Nemzeti Parkon és a mesés Piva-kanyonon keresztül szeljük át az országot. Az utolsó szállásunk, Bosznia-Hercegovina fővárosában, Szarajevóban lesz, ahol egy óvárosi esti sétával és vacsorával zárjuk a napot.

8. nap - Szarajevó - Mohács (315km)

Az albániai kalnadjaink már előző nap véget értek, de ezen a napon sajnos az egész túra is erre a sorsra jut. Nem maradt más hátra, mint kellemesen elfáradva, de rengeteg élménnyel -és persze megszámlálhatatlan pixellel a memóriakártyán- Szarajevóból haza motorozni. Persze amit csak lehet, ebből az útból is kihozunk. Terveink és reményeink szerint, 15h magasságában fogunk búcsút venni egymástól a mohácsi MOL kúton.

Foglalás az eseményre

1000 kanyar

2021.08.19-22.

.

SZABAD HELYEK: 5

The 1000 kanyar ticket is sold out. You can try another ticket or another date.

dátum

2022. szeptember 10. - 17.

Helyszín

Röszke

Szervező

1000 KANYAR
Mobil
+36 30 397 5750
Jelentkezem