Ahol a szkipetárok élnek – Kalandozás Albániában

Nehézségi szint:

 

Albánia az utóbbi évek egyik legfelkapottabb turista célpontja lett. Nem véletlenül, hiszen  az ország vadregényes tájai, nemzeti parkjai, hegyei, völgyei, folyói, tavaly, na meg a tengerpartjai gyönyörűek, a szkipetárok -vagyis az albánok- pedig messze földön híresek a vendégszeretetükről. Ha önmagában ez még nem lenne elegendő indok egy hosszabb kalandozáshoz, akkor ott van még néhány világörökség részét képező város, számtalan történelmi emlékhely, na és persze az SH jelzésű úthálózat néhány olyan gyöngyszeme, mint az SH8, az SH20 vagy épp az SH21-es. Rendesen bejárjuk és alaposan szemügyre vesszük Albániát. Amit kell azt megnézzük, kipróbáljuk vagy megkóstoljuk. 😉 Tarts velünk és mindezt Te magad is megtapasztalhatod. 

RÉSZVÉTELI DÍJ

elhelyezés
2 ágyas szobában

820 €

elhelyezés
1 ágyas szobában

1030 €

részvételi díj
utasnak

620 €

Részvételi díj tartalmazza:

Részvételi díj nem tartalmazza:

címszavakban

Résztvevők:
Batman - CBF 1000
MotoRosti - Kawasaki Versys 1000 S
Jani - DL650
Laci - YAMAHA FZS 1000
Józsi - Honda CRF 1000L Africa Twin
Tomi - Zsuzsanna - Honda AT
Szundi bá - Kriszta - CRF1100
Roland - Honda vfr 1200x
Tibor - CRF1000L
" - Bmv gs1250
Tibor - Erika - Bmw

Várólista:

túra részletei

1.nap | Röszke - Novi Pazar (500km)

Röszkéről vágunk neki ennek a kalandos 9 napnak, aminek az első napja leginkább az utazásról szól majd. A kezdő 250km-en, az autópálya használatával igyekszünk időt nyerni; így itt még túl sok izgalom nem várható. Utána viszont kellemesen kanyargós utakon hangolódunk rá a Balkán csodálatos, de mégis egy kicsit „vad” tájaira. Ha időnkbe belefér, az Uvac-kanyonra is vetünk egy pillantást, aminek a fényképeivel, már így az első napon is rengeteg irigyet szerzhetünk magunknak. (wink) Ha nem fér bele, akkor viszont a Golija Nemzeti Parkon keresztül motorozunk majd egy jófélét.

2.nap | Novi Pazar - Bajram Curri (315km)

Reggeli után, kezdetét veszi az igazi kaland. Mivel az álmoskönyv szerint Szerbia és Koszovó határát nem túl szerencsés dolog átlépni, ezért egy kis kerülő beiktatásával, Montenegrón keresztül érkezünk Koszovóba, majd onnan Albániába. Már az első 40 albán km sok meglepetéssel fog szolgálni, ebben biztosak vagyunk. Meglepően jó utakon, egészen jókat motorozva érjük el Kukës határát, ahol egy kávézó teraszáról csodálkozhatunk rá a Fehér-Drin páratlan panorámájára. Innen már csak 95 izgalmas, kanyarokban bővelkedő km lesz hátra a szállásunkig.

3.nap | Bajram Curri - Klos (260km)

Az első teljes albániai napunkat, a természet szépségeinek jegyében töltjük. Először a Valbona-völgyi Nemzeti Parkot vesszük célba és a névadó folyó, magashegyektől közrezárt szűk völgyén motorozunk végig. Ha közben olyan érzésünk támad, mintha az Alpok hegyei között járnánk, az nem a véletlen műve; van némi alapja, hogy Albán-Alpoknak is szokás nevezni a környéket. Utána jó hosszan követjük majd a Drin folyó kanyarulatait, miközben olyan panoráma tárul elénk, hogy kifejezetten nehéz lesz az útra koncentrálni, pedig „odafigyelős” az út is.

4.nap | Klos - Gjirokastra (315km)

Ez a nap a világörökség városairól szól majd, merthogy kettőt is útba ejtünk. Na de haladjunk szép sorban! Egy frissen elkészült, Tirana felé vezető parádés úton, egy jó motorozással indítjuk a napot, amit a főváros előtt egy finom kávéval koronázunk meg. Apropó Tirana: igaz, hogy Albánia fővárosa, de mivel sokkal kevésbé izgalmas és szép, mint amennyire forgalmas, így igyekszünk elkerülni. Cserébe célba vesszük a világörökség részét képező „ezer ablak városát”, amit viszont vétek lenne kihagyni. Erre a napra a másik ilyen városunk Gjirokastra lesz, Albánia egyik igazi gyöngyszeme, szintén világörökség része, ahol az éjszakát is töltjük. Igyekszünk időben érkezni, hogy maradjon időnk egy kis óvárosi sétára és persze egy olyan tradicionális vacsorára amiből mindenkinek egyértelmű lesz, hogy Albánia nem csak gyönyörű, de finom is. 😉

5. nap | Gjirokastra - Qeparo (145km)

Pihenésképpen beterveztünk egy rövidebb, amolyan „lájtos” napot, (illetve kettőt, de erről bővebben, majd a következő napnál olvashatsz) így se korán indulni, se kapkodni, rohanni nem kell. Reggeli után egy alig 40km motorozással érjük el, Albánia egyik természeti különlegességét, a rejtélyes Kék szem forrást. Állítólag sem a mélységét, sem a jelenség magyarázatát nem sikerült még megfejteni; jó eséllyel mi sem fogjuk. Egy kis motorozás után, ismét egy világörökség kerül a középpontba. A görög határtól alig egy kőhajításnyira, a Jón-tenger partján található az ország egyik legjelentősebb történelmi épületegyüttese, az ókori romváros Buthróton vagy másnéven Butrint. Ha már itt járunk, kár lenne elszaladni mellette, főleg, hogy az időnkbe is belefér. Innen már csak nagyjából 60km-t kell megtennünk, Albánia egyik legszebb és legjobb útján, a tengerparton haladó SH8-ason. A szállásunk is közvetlenül a tenger partján lesz; a délutánt egy kis strandolással töltjük. („fürdőbugyi” mindenképp legyen nálad!) 😉

6. nap | Qeparo - Golem (200km)

Ezen a napon sem kell beleszakadnunk az alig 200km-be. Először szerpentinezünk egy igazán jót a Llogara-hágóra, ami arról nevezetes, hogy itt bukik át az SH8-as út a hegyen, 1043m-es magasságon. Tiszta időben, elképesztő a panoráma innen. Aztán ismét adunk egy kicsit a kultúrának és a történelemnek és felkeressük Albánia másik igen jelentős régészeti emlékhelyét, az i.e. 7.szd.-ból ránk maradt Apollóniát. (A tavalyi albán túrán, az egyik személyes kedvencünk volt.) Terveink szerint, ismét időben érkezünk a szállásunkra, hogy alaposan kiélvezzük a tengerparti luxusszálloda nyújtotta örömöket.

7. nap | GoLEm - Koplik (260km)

A nap első felében nem sok izgalom várható. Shkodër felé vesszük az irányt és igyekszünk minél gyorsabban túl jutni az unalmas és forgalmas szakaszon. Shkodër-en keresztül haladva, útba ejtjük a régi idők tanúját, a 250 éves Mesi hidat, majd a nap második felében, kirándulósra vesszük a figurát. Ha már motorosként járunk Albániában, a Dinári-hegység Albán-Alpoknak nevezett részét sem hagyhatjuk ki. Főleg, hogy az ország egyik legjobb és legizgalmasabb, kiváló minőségű aszfaltútja, az SH20 kistestvére, az SH21 vezet ide. Ugyan jelenleg ez még egy „zsákutca”, de annyi baj legyen! Az 1700m-es magasságig vezető út, bőven megér egy oda-visszát. 😉

8. nap | Koplik - Szarajevó (360km)

Ez lesz az a nap, amikor vélhetően fájó szívvel ugyan, de muszáj lesz búcsút intenünk Albániának. Na de mivel tehetnénk ezt szebben, jobban, stílusosabban, mint az SH20-as jelzéssel ellátott panorámaúttal. Valószínűleg nincs Európában olyan túramotoros, aki ne tudná, hogy hol van az SH20 és ne jelenne meg azonnal a szeme előtt az a bizonyos kép, a hegyoldalban tekergő, hajtűkanyarokkal tarkított aszfaltcsíkkal. A szerpentinről leereszkedve, el is hagyjuk az országot és máris Montenegróra koncentrálunk. A lehető legjobb és leglátványosabb útvonalon haladva, a fenséges Durmitor Nemzeti Parkon és a mesés Piva-kanyonon keresztül szeljük át az országot. Az utolsó szállásunk, Bosznia-Hercegovina fővárosában, Szarajevóban lesz, ahol egy óvárosi esti sétával és vacsorával zárjuk a napot, illetve a túrát.

9.nap | Szarajevó - Mohács (315km)

Az albániai kalandjaink már előző nap véget értek, de ezen a napon sajnos az egész túra is erre a sorsra jut. Nem maradt más hátra, mint kellemesen elfáradva, de rengeteg élménnyel -és persze megszámlálhatatlan pixellel a memóriakártyán- Szarajevóból haza motorozni. Persze amit csak lehet, ebből az útból is kihozunk. Terveink és reményeink szerint, 15h magasságában fogunk búcsút venni egymástól a mohácsi MOL kúton.

The Ahol a szkipetárok élnek - kalandozás Albániában ticket sales has ended!

dátum

2023. szeptember 16. - 24.
Expired!

Helyszín

Röszke

Szervező

1000 KANYAR
Mobil
+36 30 397 5750