Hágókon át a Mont Blanc-ig

Nehézségi szint:

Nehézségi szint-01

Ezúttal Európa tetejét vesszük célba és -Svájcban is alaposan körülnézve- egészen a Mont Blanc-ig húzzuk a gázt. A szervezetünket felkészítendő a ritkább hegyi levegőre, útközben magaslati edzéseket tartunk és a lehető legtöbb 2.000méter feletti hágó érintésével közelítjük meg a „fehér hölgyet” (La Dame Blance). Közben persze a motorunk gumijait is alaposan bemelegítjük, de hogy ne csak azok kopjanak, hanem a csizmánk/cipőnk talpa is, turistáskodni is fogunk egy kicsit. Tell Vilmos és a lila tehenek szülőföldjén, felvonózunk, hajókázunk, várost nézünk és természetesen megkóstolunk mindent, ami svájci és finom. Nem maradhat ki a forró csoki egy páratlan panorámájú alpesi hágó tetején, de egy jó kis sajtfondüre is rápróbálunk majd. Tarts velünk Te is ezen az új túránkon és fedezzük fel együtt az Alpok, tőlünk távolabb eső részeit!

  • A jelentkezési határidő a megszokottnál rövidebb kérlek ezt vedd figyelembe! 🙂 
  • A túra nehézsége 4-es szintű, így friss jogsival és/vagy kevés rutinnal rendelkező motorosnak nem ezt a túránkat ajálnjuk. 

RÉSZVÉTELI DÍJ

elhelyezés
2 ágyas szobában

1450 €

elhelyezés
1 ágyas szobában

1750 €

részvételi díj
utasnak

1150 €

Részvételi díj tartalmazza:

Részvételi díj nem tartalmazza:

címszavakban

Résztvevők:
MotoRosti - Tigris
Batman - CBF1000
ZsolT - Tünde - BMW R 1300 GS
Zsolti - Yamaha FJR 1300AE
Zoli - Eszti - Honda Crosstourer
Jocó - bmw
ToroDave - Éva - Tracer 900

Várólista:

túra részletei

1. nap | Rábafüzes - San Martino in Badia (470 km)

Rábafüzesről rugaszkodunk neki ennek a nem akármilyen 9 napnak, de csakis azok után, hogy átbeszéltük a túrával kapcsolatos fontosabb tudnivalókat. Az első bő 250km, ami nagyjából Villach-ig tart, nagyrészt autópálya lesz, így igazából szót sem érdemel. Utána viszont véget ér a túra „nemszeretjük” szakasza és azzal a lendülettel át is kanyarodunk Olaszországba, ahol elkezdjük hozzászoktatni a szemünket a hegyek látványához. Hogy miért is? Mert a következő 8 napban, nem igen látunk majd mást. 😀

2. nap | San Martino in Badia - Vezza D'oglio (360 km)

„Egyből a közepébe” – mondhatnánk, ugyanis ez mindjárt egy nagyon erős és intenzív nap lesz, szinte megszámlálhatatlan kanyarral. A Dolomitok hágóit szedjük majd csokorba, számszerint 11-et(!), köztük olyan nagyágyúkat, mint a Giau, a Falzarego, a Valparola vagy a „Sella kör” klasszikusai, a Campolongo, Gardena, Sella, de említhetnénk még a tavaly újra aszfaltozott Gaviat is.

3. nap | Vezza D'oglio - Furkapass (380 km)

A reggeli indulást követően, alig 1 óra múlva már Svájcban leszünk. („Ott vagyunk már?”) Igaz nem egész nap, mert közben visszatérünk egyszer Olaszországba, hogy aztán megint átmehessünk Svájcba. Á, hagyjuk; bonyolult! 🙂 Lényeg, hogy aki mindig tudni szeretné, hogy épp melyik országban járunk, annak igen csak figyelnie kell majd! És persze a hágók: -hiszen első sorban ezért megyünk- San Bernardino, Majola, Splügen, Lucomagno, Oberalp, Bernina… Ja, meg a Furkapass, amihez igen közel, 2.100m feletti magasságban lesz a 3. szállásunk.

4. nap | Furkapass - Sallion (360 km)

Ez lesz a svájci „klasszikusok” napja. Na de senki ne gondoljon Niedermeyer-re és zenész társaira, itt kérem szépen a svájci klasszikus hágók lesznek „színpadon”, ráadásul kizárólag 2.000m felett! Eleve 2.100-ról indulunk és nem is igen adjuk alább. Sőt, alig megyünk pár km-t és már 2.430m-ről csodálkozunk rá a nem akármilyen panorámára, ahogy anno 1964-ben, a 007-es ügynök is tette. Később egy történelmi utat is megmászunk, (Tremola pass) amin nem egészen 4km-alatt, 24 hajtűkanyaron át, 300m emelkedést kell leküzdeni. Ja, és mindezt macskakövön. 😉 Persze ez nem kötelező, mert a vele nagyjából párhuzamosan haladó, a Szent Gotthárd-hágón átvezető új út is ugyanoda vezet. De említsük meg a többieket is: Nufenen, Grimsel, Simplon, Susten…

5. nap | Sallion - Sallion (225 km)

Csúcstámadás!!! Ez egy opcionálisan kihagyható nap, mivel este, ugyanoda térünk vissza, ahonnan reggel elindulunk. Na de „nóóóórmális”??? Pont a Mont Blanc-t akarnánk kihagyni, amiért ezt az egész karikát kitaláltuk? Kizárt! Még akkor se, ha migráns gyerekek potyognak az égből. Ekkor fogjuk elérni a túra legtávolabbi és legmagasabb pontját, innen fordulunk vissza. Na de ne szaladjunk ennyire előre, addig még sok víz lefolyik a Dunán, sőt még a Rajnán is, amíg innen hazaérünk. Mozgalmas nap lesz az már biztos: 3 országban is húzzuk majd a gázt, felvonózunk egyet 3.800m-re, átmegyünk egy közel 12km-es alagúton, és a 2.469m magas Nagy Szent Bernát-hágón is.

6. nap | Sallion - Interlaken (205 km)

Reggeli után ismét motorra pattanunk és az előző napi élményeket feldolgozva Interlaken felé vesszük az irányt. Ez is egy lájtosabb nap lesz, picit kevesebb motorozással, annál több néznivalóval. A hágókat völgyekre cseréljük és ezúttal lentről tekintünk fel a csúcsokra. A napunk egy részét Lauterbrunnen környéki, hosszan elnyúló völgyben található vízeséseknél töltjük, ahol nem csak motorozni, hanem sétálni is fogunk. Ez után meglátogatjuk Grindelwaldot és miután alaposan körbenéztünk itt is, célba vesszük a szállásunkat Interlaken-ben. Igyekszünk időben érkezni, mert terveink között szerepel még egy kilátó, ahová már kirándulós szerkóba átöltözve, sörrel a kézben szeretnénk menni. Ha esetleg eddig kimaradt volna a fondüs vacsora, itt remélhetőleg erre is kerítünk lehetőséget.

7. nap | Interlaken - St. Moritz (360 km)

A 2 lazább nap után, ismét haladnunk kell egy kicsit; célunk a lengendás svájci síközpont, St. Moritz. Persze ahhoz, hogy oda eljussunk,- tetszik vagy sem- át kell kelnünk pár hágón. Annyi baj legyen; majd csak túléljük valahogy ezt a „szőrnyűséget” 😀 A napi „problémáink” között szerepel a Julier Pass, a Klausen Pass, a Susten Pass, illetve ha kellően ügyesek leszünk és tovább szeretnénk sanyargatni magunkat, még az Albula Passon is megyünk egyet.

8. nap | St. Moritz - Oberdrauburg (380 km)

Utolsó előtti nap? Azt hitted hazafelé megyünk és ez már csak amolyan levezetés féle? Hát nem. Sőt, mondjuk úgy, hogy nagyon nem. Az igaz, hogy Svájcot elhagyjuk, de azt is 2 hágón az Ofen Passon és az Umbrail Passon keresztül tesszük. És még mindig hátra van az, ami másoknak egy bakancslistás álom, a Stelvio, majd utána az utolsó 2.000-es, a Jaufenpass. Reményeink szerint, este ismét úgy fogsz leszállni a motorodról a Lienz melletti utolsó szállásunkon, hogy körbeér a vigyor a fejeden. Dínom-dánom, evés-ivás, búcsúest. Persze csak módjával, mert másnap még haza kell jutni! 😉

9. nap – Oberdrauburg - Rábafüzes (345 km)

Szomorú ez a reggel, hiszen elérkezett a pillanat, hogy végleg hazafelé vegyük az irányt. Azonban annyira már ismerhettek minket, hogy setjsétek: ebből az útvonalból is igyekeztünk kihozni még a maximumot. A Weißensee mellett legurulunk Hermagorig, majd onnan tovább tartva kelet felé a 111-es úton Villach alatt eloldalogva közelítjük meg a méltán népszerű Lavamündi fagyizót. A cukorsokkot egy presszóval lefojtva visszaülünk a motorokra és átrombolunk a 69-es úton, ki-ki a maga tempójában, de mindenképpen a bokorban ‘hajszárítóval’ ránk vadászó egyenruhások elől ügyesen meglógva. Rábafüzesen épségben, egészségben és minden valószínűséggel baromi fáradtan megölelgetjük egymást és lefújjuk a túrát.

The Hágókon át a Mont Blanc-ig ticket sales has ended!

dátum

2024. július 13. - 21.
Expired!

Helyszín

Rábafüzes

Szervező

1000 KANYAR
Mobil
+36 30 397 5750