Stelvio és társai

Nehézségi szint:

Nehézségi szint-01

A Te gumid szélei is ki vannak fizetve? Mert itt bizony szükség lesz rá; garantáltan alapos igénybevételnek lesznek kitéve! Elsődleges célunk természetesen a túra nevében is szereplő, sokak bakancslistás álma, a fenséges Stelvio-hágó, (vagy másnéven Stilfser Joch) Európa második legmagasabb aszfaltozott, gépjárművel járható közúti hágója. De persze a Stelvion kívül is megmászunk még „néhány hágót, mint pl. a Timmelsjoch, Passo Stalle, Kaunertaler Gletscherstraße, Passo di Resia, Ofenpass, Sella Ciampigotto, Passo Gavia, Jaufenpass, Passo di Giau, Passo Tre Croci, Plöckenpass, hogy csak az ismertebbeket említsük. Egy biztos: hazafelé már arra kell majd koncentrálnunk, hogyan kell egyenesen motorozni 🙂

RÉSZVÉTELI DÍJ

elhelyezés
2 ágyas szobában

590 €

elhelyezés
1 ágyas szobában

730 €

részvételi díj
utasnak

490 €

Részvételi díj tartalmazza:

Részvételi díj nem tartalmazza:

címszavakban

Résztvevők:
Lacci - Marcsi - ST 1300
Bandi - Zsuzsanna - Yamaha Mt 10
Holi - BMW R1200GS LC
Henrik - BMW R1200GS LC
Árpi - MOTO GUZZI V9 ROAMER
Zsolt - Ducati
Tóni - Tiger 1200
Jack - BMW S1000XR
Laci - Ktm 1290 Super Adventure R
Dávid - Kawasaki Z1000SX
Tibi - BMW F850 GSA
Robi - Mbw 1300 GS

Várólista:
Jani

túra részletei

1.nap | Rábafüzes - Matrei in Osttirol (430 km)

Egy rövid eligazítást követően, rögtön neki is vágunk, ennek a kanyarokkal erősen „terhelt” 5 napnak. Graz-ig az autópályán haladunk, de csak azért, hogy utána hamarabb és tovább legyen jó nekünk. 😉 Az első pihenőnkben például már közel 1700m-en kevergetjük majd a kávénkat. És ez még nem a csúcs, hiszen a Nockalmstraße-n, 2000m felett is szippantunk párat a friss hegyilevegőből. Innen már az első szállásunkat vesszük célba, ahol meleg étellel, hideg sörrel várnak minket.

2.nap | Matrei in Osttirol - Wenns (340 km)

Reggeli után, nincs időnk vacakolni, mert időre megyünk. Na nem egy versenybe neveztünk be és nem is hegylakóhoz megyünk kávézni, hanem az első hágónkon, egyszerre csak egy irányba lehet haladni. És mivel óránként csak 15 percig van nyitva, nem érdemes lekésni. Cserébe viszont, mire a 9-esre ér az óra kismutatója, mi már 2000m felett leszünk. Ez napközben, többször is megesik majd velünk. 😉 A nap, és egyben a túra csúcsmagasságát, (2.830m) délután érjük el, a Ötztaler Gletscherstraße tetején. Nem mellékesen, ez Európa 2. legmagasabb aszfaltozott útja.

3.nap | Wenns - Passo del Tonale (350 km)

A 3. napot, nagyjából ott folytatjuk, ahol az előzőt abbahagytuk. Nem, nem megyünk fel még egyszer az Ötztalerre, van helyette jobb. Irány a Kaunertaler Gletscherstraße, annak is a 2750m magasan lévő teteje. Minden túlzás nélkül kijelenthető, hogy ez az egyik legszebb látványút Ausztriában. Utána jöhet Resia-tóból (Reschensee) kimagasló, XIV. szd.-i templom torony, egy elárasztott falu, utolsó látható emléke. Innen már szinte látszik a Stelvio tetejére vezető, 48 hajtűkanyarral tarkított, „lépcsőháznak” is nevezett út, de mi most nem erre megyünk. Előbb gyorsan kipipálunk 2 svájci hágót is és a 100x élvezetesebb északi feljárót választjuk. 2760m-ről, egy kávéval a kézben lenézni a völgyre és a hegyoldalban felfelé kapaszkodó útra, na az nem akármilyen érzés. Amint leereszkedünk, már jön is a következő nagyágyú, az alig 100m-rel alacsonyabb (2652m) Gavia. Maga a hágó talán nem is annyira látványos, de az onnan levezető út… na az odab@… akarom mondani: odavág. 😀

4.nap | Passo del Tonale - Kötschach-Mauthen (400km)

A napi kanyarmennyiséget továbbra sem csökkentjük. Sőt… ezen a napon, a minőség mellett, a mennyiségre is rámegyünk érintve a Dolomitok klasszikusaiból is néhányat. Terveink szerint 10 hágót fűzünk fel a nap folyamán; köztük olyanokat mint a Nigra, a Fedaia, a Giau, a Plöckenpass vagy épp a Giro d’Italia kerékpárversenyekről ismert, a bringások által „a pokol kapuja” néven emlegetett, átlagosan 12% emelkedésű (helyenként 18%) Zoncolan.

5.nap | Kötschach-Mauthen - Rábafüzes (370km)

Mivel ez a túra utolsó napja, kelet felé fordulunk és cébavesszük a magyar határt. De mivel egy igazi túramotorosnak sosem elég a kanyarokból, ráfordulunk a 87-esre, hogy még kanyarodjunk párat. 😉 Egy kis autópályázás után, még tekergünk egy picit az utolsó néhány igazán jó kanyarban, a híres-hírhedt 69-es úton. Innen már csak annyi a feladat, hogy eljussunk a túránk kiindulópontjára, Rábafüzesre, ahol búcsút intünk egymásnak.

Lejárt

Várólista

Felhasználók a várólistán: 1

dátum

2024. augusztus 17. - 21.

Helyszín

Rábafüzes

Szervező

1000 KANYAR
Mobil
+36 30 397 5750
Jelentkezem