Stelvio express
Nehézségi szint:
A túra neve sokmindent elárul. Egyrészről az elsődleges célunk az európai motorosok egyik kedvenc, bakancslistás hágója: a Stelvio, másrészről pedig megyünk mint az express vonat. 🙂 Természetesen a Stelvion kívül, az oda -és visszaúton is keresünk magunknak szórakoztató, szép, kanyargós utakat, hiszen nem csak a cél, hanem az oda vezető út is fontos. Ennek okán aztán több hágót is célba veszünk; az Alpok és a Dolomitok annyi lehetőséget kínál számunkra, hogy választani is nehéz. Így ez egy igazán motorozós túra lesz, ahol lehetőség nyílik a gumik széleinek koptatására is.
RÉSZVÉTELI DÍJ
elhelyezés
2 ágyas szobában
540 €
elhelyezés
1 ágyas szobában
690 €
részvételi díj
utasnak
390 €
Részvételi díj tartalmazza:
- utasbiztosítás
- szállás (3-4*-os szálláson)
- reggeli - 4x
- vacsora - 4x
- túravezetés
- fényképek
- vezetéstechnikai tanácsok
- túra előtti motor átvizsgálás szakműhelyben*
Részvételi díj nem tartalmazza:
- üzemanyag
- autópálya matrica
- egyéni fogyasztás
- esetleges belépők
címszavakban
- Túra távja: 1850 km
- Túravezetők: Zsófi & Laza
- Indulás: Rábafüzes
- A túra vége: Rábafüzes
- A túra időtartama: 5 nap, 4 éjszaka
- Hiányzás a munkahelyről: 3 nap
- Helyek száma: 12 motor
- Jelentkezési határidő: 2022.06.09.
Résztvevők:
István - Magdolna - BMW R 1200 RT
Zsolti - Yamaha FJR1300A
Nori & Gabor - Gabor&Nori - BMW
kawa70 - VFR
VFRTom - Mónika - BMW R 1250 RS
Dave - Tracer 900
Otika - Honda CRF 1000L
Ádám - Laura - R1250GS
zolee76 - Bmw R1200 GSA
Zozó - HD PAN AMERICA
Yoss - R1250GS
Fritz - Bmw r 1250 Gsa
Várólista:
túra részletei
1.nap Rábafüzes - Matrei in Osttirol (430km)
Rábafüzesről vágunk neki ennek a 4 napnak és mivel szeretnénk minél előbb izgalmas utakon húzni a gázt, Graz-ig igyekszünk időt nyerni az autópályán. Utána viszont belevetjük magunkat az „sűrűjébe” és a nagyszerű osztrák útépítő mérnökök kezemunkájának hála, egyre élvezetesebb utakon haladunk az első nap csúcspontja, a megunhatatlan Nockalmstraße felé. Ideális bemelegítés lesz a következő napokra, de még ne szaladjunk ennyire előre! 😉
2.nap Matrei in Osttirol - Prutz (360km)
Reggel nincs idő sokat vacakolni, mert a zöld lámpa olyan mint a vonat: nem vár. Cserébe viszont alig megyünk 40 percet, máris kipipálhatjuk az első 2000m-es hágót. (Passo Stalle, 2052m) Na de nyugalomra semmi ok, 😀 tudjuk még emelni a tétet. Pl. itt van mindjárt a Jaufenpass a maga 2094m-es magasságával. Innen aztán szintet lépünk; jöhet a Passo del Rombo, (lánykori nevén Timmelsjoch, 2509m) amin keresztül visszajutunk Ausztriába. És még mindig nincs vége se a napnak, se „hegymászásnak” ugyanis a hab a tortán a Kaunertaler Gletscherstraße lesz. 26km, 29 hajtűkanyar és 2750m! A szállásunk -kis túlzással- a hegy lábánál lesz, így gyakorlatilag addig már be sem kell indítani a motorkat. 😉
3.nap Feichten im Kaunertal - Passo del Tonale (310km)
Ez a nap is tömény lesz… na de ezért jöttünk. 🙂 Épp csak üzemmeleg lesz blokk, máris meg kell állnunk, ugyanis nem minden nap láthatunk tóból (tározóból) magasodó templomtornyot. Ha kicsodálkoztuk magunkat, jöhet végre a túra fénypontja, Európa második legmagasabb aszfaltozott közúti hágója, sokak bakancslistás uticélja, a Stelvio vagy másnéven Stilfser Joch. A 48 db számozott hajtűkanyar leküzdésével, egészen 2760m-ig kapaszkodunk. A kilátás semmihez sem fogható. Persze ha már itt vagyunk, alaposan szemügyre vesszük a mási, (a svájci) oldalát is és megyünk egy jó kis „oda-visszát”. 😉 Szinte alig jövünk le a hegyről, máris itt a következő hágó -névszerint a Gavia- ami csak egy hangyányival marad el a Stelvio-tól. (2652m) Hogy ne szokjunk el a hegyilevegőtől, az éjszakát is majd’ 1900m-en töltjük.
4.nap Passo del Tonale-Kötschach-Mauthen (370km)
Ugyan az igazi nagyágyúkat mostanra már eldurrantottuk, azért maradt még puskapor erre a napra is. Még úgy is, hogy a Dolomitok nagy klasszikus hágóit ezúttal elkerüljük. (Erre lesz egy másik túránk, „Best of Dolomitok + egy kis ráadás” néven, ami kifejezetten azokat a hágókat célozza majd.) Persze ettől még cseppet sem lesz unalmas ez a nap sem. Sőt, elképesztően zseniális (motoros) utakon fogunk haladni; a folyamatos fülig vigyor, abszolút garantált. 🙂 De hogy itt is szerepeljen néhány név a teljesség igénye nélkül: Passo Rolle (1984m), Passo Duran (1601m), Passo Cibiana (1530m) vagy a Plöckenpass (1357m) ahol simán megnézheted a saját féklámpádat.
5.nap Kötschach-Mauthen - Rábafüzes (390km)
Egy utolsó osztrák reggeli után, sajnos bármennyire is fáj, muszáj haza indulnunk. Arról azért gondoskodunk, hogy élvezetben ne legyen hiány. Kapásból a 110-es felé indulunk, mert arra is van pár jó kanyar, ráadásul így majd a 100-asról, ráfordulhatunk a 87-esre, ugyanezen okból. 🙂 Ha lesz rá igény, még csapatunk egyet a Villacher Alpenstraße-n, majd egy kis autópályázás után, végül a híres-hírhedt 69-es utat is levadásszuk. Innen már csak annyi a feladat, hogy eljussunk a túránk kiindulópontjára, Rábafüzesre, ahol búcsút intünk egymásnak.