Garda kaland, avagy csak kanyar!
Nehézségi szint:
Sok az 1-ben túra! Kanyarvadászat, Európa legjobb szerpentinjein, legszebb látvány útjain, bakancslistás és kevésbé ismert hágóin, társas kikapcsolódás sok nevetéssel és vidám hangulattal, pihenés Európa egyik legfelkapottabb üdülőhelyén. Ez a Garda kaland, avagy csak a kanyar elnevezésű túránk, feketeöves kanyar imádók számára! 2000m feletti hágók, csipkés hegycsúcsok, kristálytiszta tengerszemek, lélegzet elállítóan gyönyörű panoráma amerre csak nézel. És persze, amik ezeket összekötik, a mi kedvenceink, a technikás és élvezetes szerpentinek. Itt bizony, abból lesz bőven. De, hogy ne csak motorozzunk, terveztünk pihenőnapo(ka)t is, amikor lesz lehetőség sétálni, várost nézni, kávézni, fagyizni, pizzázni fürödni, pihenni, ráadásul nem is akár milyen környezetben: a Garda-tó mellett. Ezzel a túrával kapcsolatban, csupán egyetlen dolgot bánhatsz meg: ha kihagyod. Tartsatok velünk; garantáltan imádni fogjátok!
Az 1000kanyar Túramotoros Egyesület alapszabályában rögzítettek értelmében, az Egyesület kizárólag a tagjai számára szervez túrákat, azaz a túráinkon való részvétel, (pártóli) tagviszonyhoz kötött. Ennek feltétele, az éves pártolói tagdíj befizetése, melynek mértéke 12.000.- Ft. (jelképes havi 1.000.- Ft)
FONTOS, hogy az adott évben, ezt az összeget, csak az első túra alkalmával szükséges befizetned, illetve az is fontos, hogy ez csak Rád vonatkozik, az utasodra nem kell pártolói tagdíjat fizetni!
RÉSZVÉTELI DÍJ
elhelyezés
2 ágyas szobában
1210 €
elhelyezés
1 ágyas szobában
1460 €
UTASNAK
990 €
Részvételi díj tartalmazza:
- utasbiztosítás a túra teljes idejére
- szállás (3-4*-os szálláson)
- reggeli - 8x
- vacsora - 5x
- túravezetés
- fényképek
- vezetéstechnikai KÉPZÉS
- túra előtti motor átvizsgálás szakműhelyben*
Részvételi díj nem tartalmazza:
- üzemanyag
- autópálya használat díja
- egyéni fogyasztás
- esetleges belépők
- 3x vacsora
címszavakban
- Túra távja: 2700 km
- Túravezetők: Laza & Levi
- Indulás: Rábafüzes, 2025.09.06. 08:30
- A túra vége: Rábafüzes, 2025.09.14. kb. 16h
- A túra időtartama: 9 nap, 8 éjszaka
- Hiányzás a munkahelyről: 5 nap
- Helyek száma: 12 motor
- Jelentkezési határidő:2025.08.16.
Résztvevők:
Batman - CBF1000
Tamás - Kawasaki Versys 1000 SE
Laca - Tiger 800 xc
Tafi - Judit - TRIUMPH 1200
Kálmi - Trixi - BMW GÉSA
Petya - Mesi - Yamaha XT1200Z
Zsolesz - Beáta - BmwR1250GS
Várólista:
túra részletei
1.nap | Rábafüzes-Matrei in Osttirol (430km)
Egy rövid eligazítást követően, rögtön neki is vágunk, ennek a kanyarokkal erősen „terhelt” 9 napnak. Graz-ig az autópályán haladunk, de csak azért, hogy utána hamarabb és tovább legyen jó nekünk. 😉 Az első pihenőnkben például már közel 1700m-en kevergetjük majd a kávénkat. És ez még nem a csúcs, hiszen a Nockalmstraße-n, 2000m felett is szippantunk párat a friss hegyilevegőből. Oda persze el is kell jutni, amihez nekünk van egy igen jó útvonalunk. Innen már az első szállásunkat vesszük célba, ahol meleg étellel, hideg sörrel várnak minket.
2.nap | Matrei in Osttirol - Wenns (340km)
Reggeli után, nincs időnk vacakolni, mert időre megyünk. Na nem egy versenybe neveztünk be és nem is a hegylakóhoz megyünk kávézni, hanem az első hágónkon, egyszerre csak egy irányba lehet haladni. És mivel óránként csak 15 percig van nyitva, nem érdemes lekésni. Cserébe viszont, mire a 9-esre ér az óra kismutatója, mi már 2000m felett leszünk. Ez napközben, többször is megesik majd velünk. 😉 A Staller (nem Ilona, hanem „sattel”) mellett olyan finomságok is szerepelnek, mint a Jaufenpass vagy a Timmelsjoch. A 2. nap, és egyben a túra csúcsmagasságát, (2.830m) délután érjük el, a Ötztaler Gletscherstraße tetején. Nem mellékesen, ez Európa 2. legmagasabb aszfaltozott útja.
3.nap | Wenns - Vermiglio (335km)
A 3. napot, nagyjából ott folytatjuk, ahol az előzőt abbahagytuk. Nem, nem megyünk fel még egyszer az Ötztalerre, van helyette jobb. Irány a Kaunertaler Gletscherstraße, annak is a 2750m magasan lévő teteje. Minden túlzás nélkül kijelenthető, hogy ez az egyik legszebb látványút Ausztriában. Utána jöhet Resia-tóból (Reschensee) kimagasló, XIV. szd.-i templomtorony, egy elárasztott falu, utolsó látható emléke. Innen már szinte látszik a Stelvio tetejére vezető, 48 hajtűkanyarral tarkított, „lépcsőháznak” is nevezett út, de mi most nem erre megyünk. Előbb gyorsan kipipálunk 2 svájci hágót is és a 100x élvezetesebb északi feljárót választjuk. Európa tetején és a motorosok annyira vágyott álmán a Stelvion állva, 2760m-ről, egy kávéval a kézben lenézni a völgyre és a hegyoldalban felfelé kapaszkodó útra, na az nem akármilyen élmény. Amint leereszkedünk a másik oldalon, már jön is a következő nagyágyú, az alig 100m-rel alacsonyabb (2652m) Gavia. Maga a hágó talán nem is annyira látványos, de az oda felvezető út a frissen felújított aszfaltjával igen élvezetes, az onnan levezető pedig… na az odab@… akarom mondani: odavág. 😀
4.nap | Vermiglio - Riva del Garda (245km)
Az erős első 3 nap után, kicsit lazítunk a tempón, ami nem azt jelenti, hogy lassítanánk, vagy elkerülnénk a szerpentineket! Dehogyis! Itt lesz pl. a Passo Mendola/Mendel Pass, ahová olyan kanyarok vezetnek fel, hogy tutira bekönnyezel. Aki ismeri Bolzano környékét, az tudja, hogy ott nem igen lehet hibázni vagy mellé nyúlni. (Maximum azzal, ha nagy ívben elkerüljük… na de miért tennénk ilyet?) Szóval nem kell aggódni, kanyarok számát és az élvezeti faktort, természetesen nem csökkentjük; a napi minimum 1000 kanyart, továbbra is garantáljuk, csak kicsit kényelmesebbre vesszük a reggeli indulást és rövidebbre a napi távot. Az elsődleges terv erre a napra, hogy időben érkezzünk meg Riva del Garda-ba, a Garda-tó egyik legszebb és legnagyobb városába, ahol 3 éjszakát fogunk eltölteni.
5.nap | Riva del Garda - Riva del Garda (??? km)
A csillagtúrázásban az a jó, hogy reggel nem kell összepakolni és kicsekkolni, maradhat minden a szobában (szana)széthajigálva. 😀 A túra közepére, ezt a napot pihenőnek tervezzük, így teljesen képlékenyen, igény szerint tudjuk alakítani, a strandolástól a hajókázáson át a városnézésig vagy rövidebb környékbeli kirándulásig, bármi szóba jöhet, amihez épp kedvünk lesz. Jelszó: „dolce vita”. (De természetesen lesz útvonal is a tarsolyunkban azok számára, akik nem bírnak a vérükkel!) 😉
6.nap | Riva del Garda - Riva del Garda (~270 km)
Még egyszer kiélvezzük a csillagtúrázás előnyét: egy bőséges reggeli elfogyasztása után, kényelmesen indulunk neki a 6. napi etapunknak, ami egy brutális kanyarcunami lesz. Trentó városa lesz az útvonalunk középpontja, de egyelőre legyen elég annyi, hogy garantáltan izgalmas, élvezetes lesz! A Manghen-hágón pedig 2.000m fölé is megyünk, este pedig folytatódik az előző este félbe maradt „dolce vita”. 😉
7.nap | Riva del Garda - Canazei (350 km)
Klassz ez a Garda-tó, de a pihenésből ennyi elég is volt; irány az igazi Dolomitok! A két szállásunk között, nagyjából 150km a távolság, de mi mégis 350-et fogunk menni. Valószínűleg sejted, hogy miért? 😀 Nem, nem azért, mert autópályán fogunk menni; eszünkben sincs! Pont ellenkezőleg, azért így megyünk, mert így lesz benne a legtöbb kanyar és a legnagyobb élvezet. Na de ez még mindig csak a bemelegítés, ráhangolódás része, a legerősebb nap még hátra van 😉 és hogy szoktassuk magunkat a magaslati klímához, az éjszakát is 1.600 m-en töltjük.
8.nap | Canazei - Kötschach-Mauthen (350 km)
Ha azt gondoltad, hogy ezt már nem lehet fokozni, akkor nagyon tévedsz, ugyanis az utolsó előtti napon fogjuk kifújni a Dolomitok orrát! 😉 Mindjárt egy teljes Sella-körrel kezdünk, ami 4 hágóból áll (Sella, Gardena, Compolongo, Pordoi) és a 4-ből 3 db, bőven 2.000 m fölé megy. De ezen kívül meglesz még a Fedaia, a Falzarego és a Giau is, amik szintén +2.000-es hágók. A nagy ágyúk mellett említést érdel még a Staulanza, a Cibiana, a Ciampigotto vagy a Plöckenpass. A búcsú esthez pedig egy ideális helyszínt választottunk, árnyas kerthelységgel, frissen, helyben főzött és csapolt sörökkel.
9.nap | Kötschach-Mauthen - Rábafüzes (330 km)
Ahogy Hókefélke mondta a mese, felnőttfilmes változatában: „ez a hét is gyorsan elment”. 😀 Nem is maradt más hátra, mint haza motorozni. Ebben pedig az lesz a nehezítés, hogy hogyan is kell egyenesen motorozni? Mert mire idejutunk, ezzel bizonyára bajban leszünk. Ugyan berajzoltuk az összes kanyart, amit Rábafüzesig szóba jöhet, de ez így is csak töredéke lesz az ezt megelőző 8 napban megszokottakhoz képest. Egy jó 69-es sosem rossz! – tartja a mondás. 😉 Már pedig az osztrákok híres/hírhedt B69-es útja, igencsak jó! Ez lesz az utolsó izgalmas szakasza a túránknak, ami után már csak egy kényelmes levezetés marad. Reményeink szerint 15-16h magasságában, életre szóló élményekkel telve, veszünk búcsút egymástól.
dátum
- 2025. szeptember 06. - 14.
Helyszín
- Rábafüzes
Szervező
-
1000 KANYAR
-
Mobil
+36 30 397 5750